עם כל השינויים האחרונים בתוצאות החיפוש של גוגל, אחת הבשורות הגדולות לשנת 2012 קשורה להגעת שירות גוגל מקומות לישראל.
שירות זה, הידוע גם בכינוי גוגל פלייסז (Google Places) מספק הזדמנות לבעלי עסקים קטנים להתחרות בזירה המקומית, התחרותית, גם אם אין ברשותם אתר אינטרנט.
כיצד עושים זאת? על כך במאמר לפניכם.
האלטרנטיבות
עד לאחרונה, במידה והייתם מעוניינים להתחרות על מקום בולט בגוגל נאלצתם לפעול באחת מהדרכים הבאות:
• להקים אתר ולשווק אותו ברשת, תוך דגש על מתן שירותים בזירה המקומית- שיטה נפוצה לעשות כן היא באמצעות חבירה לספקי שירותי SEO (קידום אתרים).
דבר זה לא סיפק, בהכרח, את התמורה וזאת בשל מספר עובדות שחברו להם יחדיו:
• שירותי הקידום האיכותי, יקרים מטבעם
• כמות החיפושים של ביטויים מקומיים ([נותן שירות] ב[עיר ספציפית]) אינה גדולה
• התחרות רבה ולעיתים ההתמודדות היא מול פורטלים ידועים (זאפ ואחרים) אליהם נכנסים יותר מעצם ההכרות איתם כמותגים.
• לפרסם בגוגל אדוורדס ושירותי תשלום פר קליק אחרים- העלויות, במקרים רבים, גבוהות למדי בזירות שהן כבר רוויות תחרות ועל כן אינן בהישג ידו של בעל העסק הקטן.
• לפרסם בפורטלים הגדולים לנותני שירותים- גם כאן, יחס העלות מול תועלת לעיתים מוטל בספק במיוחד לאור העבודה שהפרסום הבסיסי לעיתים לא מספיק ונדרש פרסום ממומן לחשיפה במקומות בולטים בקטגוריה הרלוונטית.
מה נותן, אם כן, גוגל מקומות שהאחרים לא?
הרישום בגוגל מקומות הוא חינם.
השירות מציע דף עסק בו ניתן להזין את כל הפרטים הרלוונטיים לרבות שם, מיקום, שעות פעילות, שירותים רלוונטיים, גלריה להצגת עבודות קיימות, סרטונים ואף קופונים למתן הטבות.
בעל עסק אשר יצליח לייצר בידול ויתרון תחרותי יכול לצפות לכניסות רלוונטיות של גולשים המחפשים את שירותיו.
בנוסף, מומלץ לבעל עסק להפנות לקוחות מרוצים אל הדף על מנת שישאירו ביקורת חיובית על השירות אותו קיבלו.
מילוי פרטים מלאים ככל שניתן תוך שימוש בכלל האופציות הקיימות ויחד עם קבלת המלצות איכותיות מצד לקוחות עתיד לספק לבעל עסק קטן חשיפה מירבית במנוע החיפוש, בעת שהגולש מחפש את השירות הספציפי באזור מתן השירות.
זאת ועוד, גוגל פועלים להצגת נכסיהם בשילוב תוצאות החיפוש לביטוי, בדף הראשון וגוגל מקומות הוא בהחלט אחד הנכסים הרלוונטיים ביותר בזירה של חיפוש מקומי. המודל העסקי של גוגל לשירות זה, ששמו גוגל בוסט, מאפשר לבעלי עסקים, לבלוט בין התוצאות האחרות בשירות.
השימוש בשירות עדיין לא נפוץ
היתרון למפרסמים, ברישום מוקדם לשירות, נעוץ בעובדה שהראשוניות מאפשרת להם להיות הראשונים שמדורגים ומקבלים המלצות. בכך אלו יכולים, כבר היום, לייצר פער אל מול בעלי עסקים מקומיים אשר יתחרו בהם בעתיד.
למרות שעדיין גוגל אינו חושף את תוצאות גוגל מקומות, עבור כל שירות מקומי (גוגל עושה זאת כיום בעיקר למוצרי צריכה נפוצים - פרחים, מזון מהיר וכיוצא בזה) הצפי הוא כי בקרוב ניתן יהיה לראות את שילובם של תוצאות אלו, באופן בולט בדף התוצאות הראשון.
על כן, כדאי להיות ראשונים.
לקריאה נוספת והמלצות בנושא הרישום בגוגל מקומות הכנסו אל: מדריך גוגל מקומות באתר WAO SEM.
במדריך, מידע משלים על אופן הרישום ומילוי מלא של פרופיל אשר יסייע לקידום בתוצאות אלו.
איתן יריב, עצמאי ומנהל את WAO שיווק באינטרנט.
החברה מספקת שירות רישום בגוגל מקומות, ורישום אחיד באינדקסים לוקאליים המסייע בדירוג תוצאות אלו.בקרו אותי בדף הפייסבוק של WAO, או עקבו אחרי בטוויטר לקבלת חדשות חמות בתחום השיווק לעסקים באינטרנט!